the owesemm!

durian time!

assalamualaikum.

meh cini nak cita! *tetiba je minah nih. hihi n_n . hari sabtu lepas. kak ipar aku ajak pergi kampung dia. kat Gemas nuhh.. pestime aku pegi k. pestime. haha.*loncat loncat. syokk oo.. hehe. yelah tak penah jalan jauh tau, huhu sobbss.. kat kampung dia tuh ada dusun durian, pokok kan rancak tunjuk kesuburan masing masing, buah banyak katanya, and my brother adalah seorang yang sangat taksub dengan buah durian ni tau. memang family aku ni semuanya makan durianlah. eh, lupa pulak, anak mak aku yang num 5 tu tak makan durian. bau busuk katanya, *mata ke atas, tangan kebahu. abang aku lettew. memalukan ja. huhu T.T . back to the story, kami sampai sana pukul 1 lebih jugaklah. sebab jalan jammed teruk ohh! macam ikan sardin berebut rebut nak keluar dari tin sardin, haha, masa tengah jammed tu pun aku sempat usha kereta yang cun cun. ishh., jelly jellyfish dah aku tengok tau. hihi ^_^ . dah! dah! memang jauh jugaklah nak masuk kampung tuh, kiri kanan hutan ja. haihh, -.- lalu malam malam memang seram.

sampai kat tol , kak ipar aku datang, sebabnya kami tak tahu nak masuk jalan mana. haha. dah sampai tu, tengok pokok buah memang banyak, dah bau buah durian. haha. perkara pertama aku cari AYUNI! yes, aku rindu dia, semua orang rindu dia, anak sedara aku ni setahun 4 bulan, haha, dah pandai jalan dah. kalau dia balik pun bila ayah dia balik. so, masa ayah dia kerja, dia duk putrajaya. :'( . aku tengok mak aku dah naggis dah. rindu cucu dia yang sorang ni kut kan. hehe. bila orang tanya dia anak sapa. dia kata anak AIDIL. haha, pandai. ayah dia yang ajar la nih, ishh ishh.. bila kami sampai tu makan tengah hari, then sambung makan durian balik. haha. aweesome! lepas solat segala bagai. aku ikut abang aku masuk dusun tuh, kutip buah katanya, haha. duk jalan jalan tu, anak sedara aku pun ada. haha. tetibe nampak pokok manggis. wahhh *mata bersinar sinar. aku dengan anak sedara aku pun serbu lah. haha. tapi buah tak masak lagi :'( . huhu k fine. *merajuk patlima saat.

pas asar minum air kelapa pulak. haha, dasyat lah! baguih la kan. buah durian panas, air kelapa sejuk. hehe. memang syokk! duk kampung neh. tenang ja. jauh dari sibukkan dunia. hak hak hak. pas mahgrib, and isyak, makan dulu, sembang kemain banyak. haha. aku duk diam diam je k. sampai rasa mengantuk tau dak! *emo sat. T.T dah mak aku duk penat suruh balik jugak sebab dah lewat sangat kan, barulah rasa nak balik. hehe. sedih pulak nak tinggalkan ayuni. :'( . tape, nanti aku nak pegi lagi. yes! masa jalan nak masuk tol tu, abang aku silap jalan, masa kami masuk tuh jalan pendek je, kejap je sampai rumah tuh, bila keluar lambat. =.=' . risau dah. dengan jalan gelapnya, sunyi gila, maklumlah pokok kelapa sawit berderet deret, rumah orang tak nampak pun. dah lama lama tu, akhirnya jumpak jugak tol yang kami masuk tadi. tuleh len kali kena mintak izin bila kat tempat orang. oke. remember that! .
kami sampai rumah dekat pukul sebelas lebih and safe. Alhamdullilah :) .

next entry pasal kenduri pulak. bye bye! :D

No comments: