the owesemm!

emak dan cita cita

assalamualaikum, *sambil kesat air mata

pengorbanan, itulah aku. sentiasa akan berkorban untuk orang yang aku sayang. teramat sayang .
dah banyak kali, aku berkorban untuk sesuatu yang aku sayang. *kesat hinguh dengan hujung tudung.
sobs2,, aku sentiasa sabar, kadang kadang aku rasa, hati aku nih dah hancur, dah jadik debu dah agaknya. huhu. bila aku nak bersabar, nak tahan diri aku daripada menanggis ja, mesti hati aku sakit sangat rasa macam ada sesuatu yang menghempap hati aku. *sign.

aku pun tak tahu napa, and started my story, now, i felt soo sad. *after crying too much, mata aku pedih. dah lama aku tak menaggis. *agaknya? .atcely, petang tadi i text my sis, told her what i felt, and she gives me some advice. she also told me that she dont like it(kptm) . me too! *angkat tangan. then, aku rasa macam sayu.. humm.. *kaku. its okay. till then, kak ipar aku call. she asked me about keputusan aku nak pegi mana. aku cakaplah. upm tu memang mak aku tak kasilah. :'( .
* im started crying again. dia pun tanya, so, decide nak pegi kptm dah? humm..TERPAKSALAH aku cakap yes. dalama hati ni..hanya aku dan Allah saja yang tahu. sakit, pedih , kecewa, marah semuanya ada. *air mata menitis.

tapelah, dia tanya nak kena buat apa lagi. medical checkeup. and bla..bla..bla.. tape..dia kata nak cakap dengan mak aku. bila aku bagi fon je, mak aku tanya dia, dah habis bagi kaunseling ke? dalam hati aku, Ya Allah...kuatkanlah aku. tahan air mata dari mengalir padahal, hidung dah start merah. hermm.. masuk masuk je dalam bilik. dah tak tahan sangat. aku nanggis sepuasnya, dah lama aku tahan, sakitnya hati ni ..aku sorang je yang rasa. *lap hinguih
family aku tak pernah nak support aku. mak aku tak pernah nak paham aku. memanglah. upm bintulu tuh bukan aku nak sangat pun. dah rezeki aku. aku memang minat kos tuh. doakan aku jelah. *emo sikit. sokonglah aku. yang paling aku tak puas hati, mak aku siap cakap dekat aku. mintaklah kptm alor star. dekatlah sikit. dalam hati rasa nak bebai je, aku nak berdikari!!!!! please understand me. i want to grown up by myself. kalau tak mau aku duk jauh jauh, kenapa dulu hantar aku pegi masuk hostel 5 tahun? kenapa??! aku dah terbiasa dah duduk jauh jauh. berdikari sendiri, bila balik rumah je mesti aku akan cepat bosan. aku sangatlah berbeza dengan kakak kakak aku yang lain. diorang tak buleh duduk jauh. suka je duduk kat rumah. *sign.

aku ingat lagi. paling aku sedih bila duduk kat hostel, time f3, mak aku pergi je jalan jalan. dengan family aku yang lain, berseronok. aku? mestilah duduk je kat hostel,menghabiskan masa aku dengan buku buku, *alasan.nak exam la katakan ;') .tape. aku harap sangat habis je f3 nanty, aku dapat jalan jalan . pergi bercuti. sampai je time cuti, haram tak pegi mana punnn.. duduk rumah. lagipun time tu abang aku nak kawen. mak aku sibuklah sikit. pergi kenduri dia pun, kat Gombak. sebab kak ipar aku orang sana, tupun seminggu je aku pegi sana. takde makna langsung cuti aku tuh. sedih yang teramat, *kesat air mata.

time SPM lagi lah..aku rasa memang aku dah tak tahan sangat. aku menanggis lepas mak aku call aku. time tuh, kazen aku kawen. dengan orang N9. disebabkan kazen aku tuh dah takde mak, (my maksu) mak akulah yang teman dia pegi sana. kak aku semestinya ada sama. aku sorang je yang takda. *tunduk sedih. petang tuh, *aku ada kat hostel .aku call mak aku tak angkat, then mak aku call lah aku balik kan. aku tanya dia, ada mana, dia kata ada dekat resort. dalam hati, rasa nak bebai. sedih. mak aku cakap. family aku yang lain semua tengah mandi kolam kat bawah. aku sangatlah sedih, masuk bilik kawan aku, aku terus nanggis. memang dah tak tahan dah. yelah. time aku ada. duduk je rumah..tak pegi mana mana pun. sebab tu aku suka keluar dengan kawan kawan aku ,bukan dengan family aku. mungkin dari dulu lagi aku dah rapat dengan kawan kawan BUKAN dengan family. sekarang ni pun, lepas SPM dah. masih duk dekat rumah. aku tersangatlah bosan. aku ajak mak aku keluar pergi kl. mak aku ada je alasan. aku nak jugak bercuti dengan keluarga sendiri.
tak pernah aku rasa ada keluarga yang sempurna.

sebab tulah aku nak pergi belajar jauh jauh. bialah orang nak kata apa pun. bialah aku nak merasa kerinduan dekat mak aku bila aku duduk jauh. tapi. ntahlah. mungkin sebab kami tak pernah rapat. mak aku tak pernah nak faham isi hati aku. isi hati anak dia yang sorang nih. kadang kadang aku terfikir, aku anak emak ke? haha. *kesat air mata. macam yang kak aku kata. mak aku dah banyak berkorban, *bukan berkorban untuk aku rasanya, takut mak aku susah hati, aku yang berkorban lupakan cita cita aku tuh, bye bye UPM *sambil lambai tangan. aku dah penat. aku redha dengan rezeki yang Allah bagi. and mungkin ada hikmah disebalik semua ni. InsyaAllah. amin ,

crying a lot ,

1 comment:

Anonymous said...

eloo. jgn sedey2. awak kan ada kawan2. pless don't be sad, oke. i love u. u are a tuff girl, right. i know u. mungkin ada hikmah nya kan. Allah tak kan berikan ujian kepada hambanya jika DIA tahu hambanya tak mampu. :)